Fydé Cosmetische Kliniek

Zelfvertrouwen staat je goed

Fydé Cosmetische Kliniek

Het overkoepelende concept binnen de (visuele)identiteit is “zelfvertrouwen staat je goed”. Fydé gaat uit van de gedachte dat een positief zelfbeeld je zelfvertrouwen versterkt. Met meer zelfvertrouwen gaan de beslommeringen van alledag je namelijk net wat makkelijker af.

Project

Fydé is een nieuwe cosmetische kliniek die zich zal gaan vestigen in Oss. Fydé voert uitsluitend non-invasieve behandelingen uit. Dat wil zeggen dat zij alleen behandelingen uitvoeren waarbij men geen incisies hoeft te maken op het lichaam. Deze behandelingen hebben niet alleen als doel om mensen aantrekkelijker te maken, maar worden ook ingezet om medische klachten te verhelpen.

Omdat de kliniek een start-up was, was er over veel zaken nog niet concreet nagedacht. Het doel van dit project was om een ontwerp te ontwikkelen dat de identiteit (kernwaarden, intrinsieke motivatie, USP’s, etc.) van de kliniek uitstraalt, een bijdrage levert aan de opbouw van het merk (de kliniek) zelf en het vertrouwen schept bij de doelgroep. Dit zal resulteren in naamsbekendheid bij de doelgroep en daardoor ook leiden tot cliënten.

Aan ons de opdracht om de kliniek te positioneren en hierbij passende communicatiemiddelen te ontwerpen. Binnen de opdracht hebben wij de identiteit mee bepaald, een nieuwe naam bedacht, een huisstijl ontwikkeld en passende communicatiemiddelen ontworpen. Dit alles is vertaald vanuit de identiteit, de propositie en het onderzoek dat we hebben uitgevoerd.

Fyde Cosmetische Kliniek Fyde Cosmetische Kliniek Fyde Cosmetische Kliniek

Magazine

Het magazine van Fydé is een mix tussen informatieve content en persoonlijke verhalen. Een blad waarmee je lekker kunt ontspannen voor je de behandelingkamer in wordt geroepen of waarin je er bijvoorbeeld achter komt wat er allemaal met botox mogelijk is. We hebben voor een magazine gekozen, omdat dit naadloos aansluit bij de kernwaarden van de kliniek en beter passender is dan een brochure. Persoonlijk, warm én professioneel.

Spiegel campagne

Met het beletteren van spiegels wil Fydé naamsbekendheid creëren. Er worden samenwerkingen aangegaan met bedrijven die richten op dezelfde doelgroep. Door bij deze bedrijven de spiegels te beletteren op bijvoorbeeld toiletten of in paskamers, komt de doelgroep in aanraking met de naam en de boodschap die Fydé wil over laten brengen.

Fydé vindt het belangrijk dat elk individu zelfvertrouwen mag uitstralen, het helpt je door de dag heen en je krijgt er zelf een beter gevoel van. De kliniek laat je letterlijk naar jezelf kijken en maakt je hiervan bewust. Of dat zelfvertrouwen al komt door die verandering in houding, of dat daarvoor een bepaalde behandeling nodig is… uiteindelijk draait het allemaal om het beeld dat jij van jezelf hebt.

Fyde Cosmetische Kliniek Fyde Cosmetische Kliniek

Applicatie

De applicatie van Fydé is er om ondersteuning te bieden in het behandelingstraject. Het komt bijvoorbeeld vaak voor dat men nog bepaalde vragen heeft na het intakegeprek. De applicatie biedt informatie over alle behandelingen en veelgestelde vragen. Daarnaast zie je als cliënt precies waar je in het behandelingstraject zit, wat er nog gaat komen en welke stappen er al ondernomen zijn.

Website

De website van Fydé is ontworpen om zo helder mogelijk te communiceren over het aanbod en over de behandelingstrajecten. Waarbij op de homepagina het concept terug te zien is, is er op de andere pagina’s voornamelijk gekozen voor een heldere en eenvoudige uitstraling. Het einddoel van de website is tenslotte informeren en daarbij is de content het meeste belangrijk.

Op de website is voornamelijk te zien welke behandelingen er vanuit Fydé aangeboden worden, hoe de behandelingstrajecten eruit zien, welke klachten verholpen kunnen worden én is het mogelijk om vanuit iedere pagina een intaktegesprek aan te vragen.

Fyde Cosmetische Kliniek Fyde Cosmetische Kliniek

Facebook

Doel: Conversie en naamsbekendheid creëren.

Content:

  • Een mix tussen nieuwsberichten, advertenties en acties;
  • Meer gericht op de diensten en producten;
  • Content die in verbinding staat met de cosmetische sector;
  • Posts van persoonlijke ervaringen, nieuwe behandelingen en aanbiedingen;
  • Informeren over de mogelijkheden van behandelingen;
  • Posts zijn voorzien van de juiste (hash)tags om zoveel mogelijk gezien te worden;

Instagram

Doel: Een gevoel overbrengen en naamsbekendheid creëren.

Content:

  • Een mix tussen inspiratie, informatie en lifestyle;
  • Meer gericht op sfeer en op het concept “zelfvertrouwen staat je goed”;
  • Bredere content op meerde vlakken dan enkel binnen de cosmetische sector;
  • Foto’s van huidproducten, resultaten en personen die zelfvertrouwen uitstralen;
  • Informeren over de mogelijkheden van behandelingen;
  • Posts zijn voorzien van de juiste hashtags, om zoveel mogelijk gezien te worden.