Je bedrijfsidentiteit vertalen naar een website
Om een sterk merk te bouwen met jouw bedrijf zet je een identiteit neer waaraan men jouw bedrijf kan herkennen. Dit doe je door bijvoorbeeld een onderscheidend logo, een passende huisstijl en een herkenbare tone of voice. Wanneer je een website gaat (laten) maken is het belangrijk dat deze naadloos aansluit bij de identiteit en huisstijl van je bedrijf. Consistentie zorgt voor herkenbaarheid en dat heeft dan weer als resultaat dat je langer blijft hangen bij je publiek.
Zorg voor een goede vindbaarheid in google
SEO (Search Engine Optimalisation) is een groot onderdeel bij het maken van een website. Ondanks dat je er veel in moet investeren om bovenaan in google te komen, is het wel belangrijk om dit mee te nemen in je website. Je moet voor je begint met ontwerpen al weten wat de behoefte van de eindgebruiker is, zodat je weet met welke zoekwoorden zij de zoekmachines bezig houden. SEO is de kunst en de wetenschap van het vervullen van de behoeften van zoekers. Er zijn meer dan 200 verschillende regels en toepassingen om jouw website beter vindbaar te maken. Hieronder een aantal van de belangrijkste punten op een rijtje waar je rekening mee moet houden tijdens het ontwerpen.
- Content die aansluit bij de behoefte (zoekwoorden) van de klant.
- Houd er rekening mee dat de hij snel moet laden.
- De website moet ook (of misschien zelfs juist!) op mobiel goed weergegeven worden.
- Meld je bedrijf aan bij Mijn bedrijf van Google en Google Search Console.
- Creëer content waar de juiste zoekwoorden en pagina koppen in voorkomen.
- Bekijk wat je bezoekers op je website doen met Google Analytics.
Zorg dat iedere pagina op je website een duidelijk doel heeft en ga vanuit daar je SEO uitvoeren.
Verhoog je conversie, zorg dat je klanten weten waar ze moeten klikken
Dat je website (goed) bezocht wordt is al een eerste stap, maar je wilt natuurlijk ook graag dat ze vervolgens een product kopen, contact opnemen of gebruik gaan maken van je diensten. Ook hierbij is het belangrijk dat je het doel van een pagina in je achterhoofd houdt terwijl je ontwerpt. Zorg dat het duidelijk is waar je bezoekers op kunnen klikken en ook wat zij te zien krijgen zodra ze hier op klikken.
Straal professionaliteit uit!
Heb je net een eigen onderneming gestart en ben je aan het twijfelen of je wel een website nodig hebt? Of misschien heb je al een aantal jaren een website, maar weet je niet of het nuttig is om te investeren in een nieuwe? Naast dat het een tool is waarmee je (nieuwe) klanten kan bereiken en bedienen, straal je met een goede website ook een stukje professionaliteit uit. Het is een stukje online presentatie en het kan ervoor zorgen dat een bezoeker wel of niet de keuze maakt om met jouw bedrijf in zee te gaan. Zorg ervoor dat je website dan ook altijd up-to-date is! Ten slotte is een domeinnaam ook net iets makkelijker te onthouden dan een telefoonnummer .
Wat kost een website?
Ben je benieuwd naar wat een website kost, welke mogelijkheden er zijn of ben je op zoek naar passend advies? Geef een belletje, stuur ons een mailtje of vul het contactformulier in en wij staan je graag te woord!