Verpakking op maat

Verpakking op maat

Verpakking op maat

Verpakking op maat is een nieuw concept dat afkomstig is van Bunzl. Bunzl is totaalleverancier op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten voor de food en non-food sector. In het verleden liepen retailers er vaak tegenaan dat verpakkingen altijd moeten voldoen aan bepaalde formaten, stansen of oplagen. Dit was voornamelijk vanwege de beperkte mogelijkheden van de machines die de verpakkingen produceerden. Tot nu! Verpakking op maat maakt het namelijk mogelijk om zelf je eigen verpakking te ontwerpen, geheel naar eigen wens. Best cool, toch?

Project

Binnen dit project zijn wij er voor verantwoordelijk geweest om Verpakking op maat een gezicht te geven aan de hand van een spiksplinternieuwe huisstijl 🙌🏻. We mochten loslaten van de visuele identiteit van Bunzl en de bedoeling was dat het een hippere en brutalere uitstraling zou krijgen.

Om te beginnen bij het begin hebben we eerst een hoop (en dan bedoelen we ook écht een hoop) inspiratiemateriaal verzameld om te kijken hoe we ervoor konden zorgen dat het een opvallende en hippe identiteit zou worden. We kwamen er gaandeweg achter dat we een georganiseerde drukte wilden creëren aan de hand van een basis toolkit en bepaalde regels die je jezelf oplegt tijdens het ontwerpen. Denk hierbij aan stramienen en kleurtoepassingen.

En zie hier… het resultaat! Een logo dat in meerdere kleuren op verschillende achtergronden te gebruiken is, een helder en fel kleurenpalet dat in iedere denkbare combinatie toch nog passend is én het gebruik van patronen om de boel nog meer aan te kleden. De tone of voice is open, direct en met een kleine knipoog. Een feestje om naar te kijken. Het was dan ook een feestje om aan te mogen werken.

Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat Verpakking op maat